З вами майстри

Юлія Володимирівна Павіченко — директор Ліцею

Юлія Володимирівна - вчитель вищої категорії. Закінчила біологічний факультет ХДУ ім. Горького. Автор підручників з біології для 7-9 класів, довідкових та методичних посібників, наукових публікацій. Лауреат конкурсу «Жінка року». «Ідея створити Ліцей у мене з'явилася не випадково. Саме життя мене вело до створення «МИРу» ще зі шкільної пори. Тоді мене, старшокласницю, залишали на другу зміну проводити у малюків уроки замість захворілих вчителів. В яку б професійну діяльність я б не йшла, життя весь час повертало мене до викладання, до дітей. Для мене головне в роботі - це дозволити помилятися. Навчання неможливо без спроб і помилок. У нас дозволено експериментувати. Важливо не стояти на місці, а весь час рухатися вперед. Будь-який досвід заохочується. Що нас відрізняє від інших шкіл - це відсутність рейтингів. Ми не порівнюємо дітей один з одним. У кожного свій потенціал, свій ресурс, своя життєва траєкторія. Для нас важливо, якою дитина була вчора, який вона зробила крок вперед сьогодні, куди є можливість йти завтра. У такій ситуації кожен - кращий. Для кожного створюється ситуація успіху. Кожен розуміє, як багато він може. І з задоволенням ділиться своїм ресурсом з іншими. Цьому ми теж вчимо. Вміти працювати в команді - важлива сучасна навичка. Наша система проектної діяльності як раз і вирішує цю задачу. Мій девіз по життю - дій! Я весь час вчуся. І в статусі директора і засновника Ліцею стала вчитися ще більше. У мене велика відповідальність перед дітьми - перед їх сьогоденням і майбутнім».

Ірина Ігорівна Зеленцова – заступник директора з медико-оздоровчої роботи

Ірина Ігорівна закінчила Харківський національний медичний університет. Багато років працювала санітарним лікарем. 7 років тому прийшла в нашу школу і знайшла своє нове покликання в педагогіці. «У Ліцеї я викладаю предмет «Основи здоров'я», а також займаюся медико-оздоровчою роботою. Сюди входить: підбір і узгодження правильного харчування для ліцеїстів, контроль виконання ергономічних вимог до організації робочого місця учня, контроль своєчасного прибирання та провітрювання навчальних приміщень і багато іншого. Я стежу, щоб дітям і співробітникам було комфортно, щоб нормально йшов навчальний процес. Також займаюся медоглядом дітей і співробітників, контролюю фізичні навантаження учнів. Моя посада унікальна. Відомчого санітарного лікаря немає в жодній школі України, тільки у нас. У вільний час я відвідую театр, культурні центри, читаю художню літературу. Люблю спостерігати за живою природою, тому по-справжньому відпочиваю, вирощуючи рослини на дачі.

Ірина Григорівна Дубініна – майстер математики

«У вчителювання я прийшла не випадково. Моя бабуся працюала директором дитячого будинку у місті ​Великий Устюг. Батькова сестра викладала іноземні мови. Тому моя доля викладача була вирішена заздалегідь. В школі я дуже любила математику, була гордістю школи - часто перемагала на математичних олімпіадах. Я закінчила Харківський університет ім. Каразіна. Весь робочий стаж (понад 35 років) припадає на вчителювання. У Ліцеї «МИР» я - з дня його заснування. Люблю свою роботу. Сподіваюся, що і робота любить мене. У нашому Ліцеї мені, як викладачу, подобається те, що мені не заважають працювати, а всіляко сприяють творчим починанням, у всьому допомагають. Наприклад, мої учні 8 класу на уроках геометрії займаються дослідницькою роботою: використовуючи раніше вивчений матеріал, доводять і формулюють теореми самостійно. Приємно, що є з ким проводити подібні проекти, так як діти всі здібні. Часто проводимо різні проекти. Наприклад, спільно з викладачем англійської мови, проводили цікавий проект «Геометрія в архітектурі». Ми ходили на екскурсії по місту, викладач англійської знайомив дітей з архітектурою нашого міста на англійській мові, а після цього учні робили маленькі паперові моделі справжніх будівель, побачених у місті. На моїх уроках панує демократична атмосфера: я дозволяю учням говорити те, що вони думають, задавати питання, я дозволяю їм помилятися. Адже з цього і складається навчання. Моє педагогічне кредо - не помиляється той, хто нічого не робить. Вивчайте математику. Вирішуйте завдання. Помиляйтеся. Вирішуйте знову. Накопичуйте досвід. І вам буде легше орієнтуватися у навколишньому світі».

Марина Миколаївна Горбач – практичний психолог, тьютор, спеціаліст по роботі з дітьми з розладом аутичного спектру

Марина Миколаївна працює психологом вже більше 25 років. Закінчила Слов'янський державний педагогічний інститут, Харківський державний університет ім. Каразіна. Працює в «МИРі» більше 6 років. «У Ліцеї я в першу чергу тьютор, тобто індивідуальний супроводжуючий учня. Тьютор - це педагогічна професія майбутнього, яка передбачає супровід індивідуальних освітніх програм. Тут є два прикладних моменти: робота з дітьми з особливими потребами та допомога в розвитку людини. Основна діяльність в «МИРі» - супровід учнів з розладами аутичного спектру. Цим дітям властива незвичайна зворушливість, вишуканість у спілкуванні. Їх можна почути тільки серцем. Основне завдання педагога - допомогти дитині досягти максимального розвитку. Якщо говорити про відмінності Ліцею, то, перш за все, це відкритість всьому великому світу. Новизна ідей, готовність до співпраці, турбота про особистісне зростання кожного. І, звичайно ж, найважливіше - пріоритет індивідуальності в освіті! Хочу побажати всім батькам: жартуєте, смійтеся, грайте зі своїми дітьми, адже дитинство прекрасно по своїй суті! Нехай кожен день буде прикрашений хоча б найменшою щасливою подією для вас і ваших дітей!»

Надія Федорівна Риндіна – майстер математики та підготовки до школи

Вчитися думати, вирішувати завдання і вірити в себе - те, чому вчить наш чудовий майстер математики. Надія Федорівна закінчила Уральський державний університет за спеціальністю математика. Вчителює три роки в рамках волонтерських проектів. У нашому Ліцеї -другий рік. «Математика - пристрасть мого життя. У першому класі у нас над дошкою висіла цитата «МАТЕМАТИКУ ВЖЕ ТОМУ ВЧИТИ СЛІД, ЩО ВОНА РОЗУМ ДО ЛАДУ ПРИВОДИТЬ». Це величезне задоволення - красиве виконання складного завдання. Математика - це більше, ніж цифри і формули. Це світ - прекрасний і вічний. Математика не залежить від часу, релігії, політики. Цей світ надійний. А працювати з дітьми мені завжди подобалося. Дуже надихають успіхи моїх учнів. В дитинстві школу я любила. Була відмінницею до 7 класу. Завжди подобалися математика і література. Навчалася в художній школі, була чемпіонкою області зі спортивного орієнтування. У мене було дуже насичене шкільне життя: плавання, стендова стрільба, політклуб «Варшав'янка», туризм, скелі, вишивання, комсорг. Мені дуже пощастило з педагогами. Тому зараз, розмірковуючи про ідеального вчителя, можу сказати, що це людина, яка готова до будь-яких несподіванок, хороший психолог, аналітик, який любить свій предмет і дітей. Який я вчитель? Я працюю на результат, мені важливий не бал за контрольну, а розуміння учнем теми. Формулу або правило можна забути. Навички аналізу, рішення задачі, перевірки результату, способи доказів і вміння вивести будь-яку формулу з базових - залишаться. У мене є мрія: хочу знайти просту універсальну методику навчання дітей математики. Ще мрію подивитися світ. У вільний час я малюю, люблю дивитися скандинавські детективи, займаюся політичним аналізом, громадянською журналістикою, фотохронікою. Люблю читати».

Олександра Андріївна Озірна - майстер української мови й літератури, тім-дизайнер 6-А класу

Олександра закінчила Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. З дітьми працює вже кілька років, в нашому Ліцеї - другий рік. «Ще з 9 класу я мріяла стати педагогом. Мої вчителі надихнули мене на цю професію. У школі я завжди добре вчилася. Була активною у позашкільному процесі - жоден концерт чи інше свято не обходилося без мене. І хоча я вже давно випускниця, щорічно беру участь у святкових заходах своєї гімназії. У Ліцеї я викладаю українську мову і літературу, допомагаю дітям бачити красу і ніжність рідної мови. Ми вчимося правильно вживати слова, аналізувати вірші і розповіді, образно висловлюватися. У нашому «МИРі» мені подобаються умови для щасливого навчання дітей, творчості для вчителів та спокою батьків. Школа повинна нагадувати рідний дім. Саме таким є наш Ліцей. Я дуже щаслива! Я викладаю українську, стала тім-дизайнером, поруч зі мною досвідчені й освічені професіонали своєї справи - збувається моя мрія. Діти були відкриті до мене завжди, але грати з ними і учити - різні речі. Тім-дізайнерство у 6-А класі показало, що треба вміти поєднувати все в своїй роботі. Мої шостикласники мотивують мене приходити щодня на роботу в радісному настрої. Наші педради, проведені в форматі інтерактивної гри, кожен день надихають мене робити свої уроки більш цікавими. Моя мета - цікавий і оригінальний урок, який сподобається дітям. У мене є улюблена фраза з кінофільму «Іронія долі»: «Помилки лікарів дорого коштують людям. Помилки вчителів менш помітні, але зрештою вони коштують не менш дорого». Бажаю нашим ліцеїстам і викладачам натхнення та особистісного розвитку».

Олена Юріївна Узульнікс - майстер російської мови і літератури

Олена Юріївна закінчила Калінінградський державний університет за фахом філолог, вчитель російської мови та літератури. Викладає в школі вже більше 40 років. «Люблю свою роботу, хоча в педагогіку потрапила випадково. Мріяла про наукову роботу, але так як чоловік був військовим і довелося кілька разів переїжджати, то не склалося. Прийшла в школу тимчасово - і залишилася назавжди, про що жодної секунди не шкодую. Коли бачиш захоплені, палаючі очі дітей, коли розумієш, що не дарма просидів вечір за підготовкою уроку і дітям цікаво, коли чуєш: «Що, вже дзвінок?! Так швидко!», то хочеться приходити в клас знову і знову, придумувати нові методи роботи, знаходити нові можливості. А ще робота цікава тим, що постійно спілкуєшся з дітьми і сама відчуваєш себе юною, не дивлячись на вік. І дуже приємно відчувати щиру любов дітей і дарувати їм свою. У нашому Ліцеї я вже 6 років. Тут мені подобається можливість працювати, не відчуваючи адміністративного тиску, а навпаки - директор стимулює творчість, заохочує нестандартний погляд на роботу з дітьми. Один з моїх улюблених інноваційних методів - це «перевернутий клас»: коли не вчитель пояснює новий матеріал, а діти, переглянувши відеоурок або презентацію, потім самі пояснюють один одному нову тему. Цим виховується самостійність, вміння співпрацювати, здатність учнів вирішувати проблеми. При вивченні літератури для розвитку у дітей візуального ряду прочитаного, я завжди показую уривки з екранізації цього твору. Але перегляд кіно - не самоціль. Дуже цікаво потім проводити з дітьми компаративний аналіз побаченого і прочитаного. Це розвиває вміння розуміти і відчувати мистецтво, а у 8-9 класі вже можна з дітьми писати сценарії фільмів з прочитаних творів. У вільний час я люблю відвідувати театр, дивитися публіцистичні та науково-популярні телепередачі, художні фільми. З улюблених - фільми за творами М.Булгакова: «Собаче серце», «Іван Васильович змінює професію». Дуже люблю поезію, особливо поетів Срібного століття: О. Блока, І. Северяніна, А. Ахматову, С. Єсеніна. Із сучасних прозаїків - Людмилу Уліцкую. А ще люблю займатися зі своєю собачкою, яку звуть Цесаревич Антоній або просто Тоша. Моє головне побажання всім батькам: «Не треба виховувати дітей - вони все одно будуть такими, як ви. Виховуйте себе!» І хочу додати, що «Щастя - це коли вранці хочеться йти на роботу, а ввечері - додому». Мені поки хочеться і того, й іншого. Дай Бог, щоб це бажання тривало якомога довше».

Рашид Ельдарович Оруджев — майстер образотворчого мистецтва та трудового навчання

Рашид Ельдарович - Член Харківського відділення Національної спілки художників України. Закінчив факультет образотворчого мистецтва Харківського художньо-промислового інституту. Учасник багатьох міжнародних, всеукраїнських та обласних виставок. Оформив і проілюстрував 15 книг. Більше 10 років працював в Харківській державній академії дизайну і мистецтв на посаді завідувача графічної лабораторією. У нашому Ліцеї відповідає за всю творчу роботу - починаючи від навчання дітей образотворчому мистецтву, закінчуючи оформленням інтер'єру школи. «Моя робота в Ліцеї на посаді вчителя образотворчого мистецтва і трудового навчання полягає в передачі дітям базових знань і вмінь по предмету образотворчого мистецтва і трудового навчання. На уроках з дітьми ми вчимося фантазувати, помічати красу навколо себе, вчимося творити! Ми малюємо, робимо аплікації, ліпимо. У нас дуже насичене творче життя: ми оформлюємо Ліцей для свят, малюємо стінгазети, робимо листівки і беремо участь в благодійних акціях. На заняттях ми знайомимося з такими поняттями як площина листа, геометричні фігури. Вчимося працювати з різними матеріалами, робимо листівки. Я дуже люблю свою роботу, а у вільний час я колекціоную старовинні гравюри і листівки, люблю читати, дивитися фільми. Мій девіз по життю «У досконалості немає меж». І я намагаюся дотримуватися його у всьому».

Ольга Юріївна Келюх – майстер англійської мови

Закінчила Донецький державний університет (зараз - Донецький національний університет). Викладає англійську мову з 2000 року. «Вчителювати я почала ще у 9 класі, мені це подобалося. До кожного учня намагаюся знайти свій підхід. Працюю як з дітьми, так і з дорослими, індивідуально і в групах. Моїм учням від 3 до 64 років. Також викладаю іноземцям. У нашому Ліцеї мені подобається свобода творчості для вчителів і принцип індивідуального підходу до учнів. За дипломом, я ще викладач зарубіжної літератури. Дуже подобається творчість Бальзака, Томаса Манна, Шекспіра, Гоффмана, Замятіна і Гріна. Люблю малювати, подорожувати, відвідувати екскурсії, тренінги, семінари, майстер-класи. Мені цікаво дізнаватися усе нове, спілкуватися з людьми. Мрію об`їхати усю Європу. Хочу побажати всім: вчіть англійську. Починати можна з будь-якого віку, навіть ще в утробі матері, було б бажання дитини і можливості батьків. Дуже добре дивитися мультфільми і фільми іноземною мовою, читати книги і взагалі спілкуватися».

Олександра Олександрівна Максименко - майстер початкової школи, тім-дизайнер 1 класу

Закінчила Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди за спеціальністю «початкове навчання та англійська мова». Працює вчителем вже 4 роки, в «МИРі» - перший рік. «Стати вчителем - моя дитяча мрія. Мій молодший брат любить згадувати, як йому доводилося зі мною грати в школу. Тому питання вибору професії у мене не стояло. Я дуже люблю дітей, а вони - мене! Найбільше ціную в нашому Ліцеї доброзичливу атмосферу і те, що у нас вітають розвиток індивідуальності. У вільний час я малюю, в'яжу на спицях, випікаю солодощі. Мені подобається класична зарубіжна література: фантастика, казки та історії. Люблю читати біографії письменників та історичних особистостей. Обожнюю книги Клайва Стейплза Льюїса - вони - просто джерело мудрості».

Баздирєва Дарина Олегівна - майстер фізичної культури

За освітою Дарина інженер землевпорядник. Зізнається, що 2 роки тому вирішила займатися йогою і закінчила викладацький курс. «На даний момент мій йогівский стаж складає 5 років, а викладацький - рік. З дітьми займаюся з 2018 року і мені це дуже подобається! Від малюків надходить приголомшлива енергія! Бувають і складні моменти, але це робочий процес та позитивні емоції переважують. Наші уроки проходять легко і невимушено, я вважаю своїм головним завданням - відновлення м'язового балансу, який втрачається через звичні повсякденні навантаження. Я прагну, щоб надалі у дітей була правильна постава і сильний здоровий організм. На своїх уроках я дозволяю дітям «випустити пар» за допомогою рухливих ігор. Я активна людина, люблю кататися на велосипеді у теплу пору року, гуляти лісом. Часто ми влаштовуємо виїзні тренування з йоги. Читаю книги, захоплююся психологією і астрологією. Вважаю, що спортом повинен займатися кожен, адже це - наше здоров'я. Тим більше, зараз спорт, здоров'я, і ​​все що з цим пов'язано, у моді. І мене це тішить».

Станислав Генадійович Потоцький – майстер музичного мистецтва

Займається музикою з дитинства. Професійну освіту здобув у Музичному училищі міста Суми. Зараз продовжує навчання у Харківському національному університеті мистецтв ім. І. П. Котляревського. «З дітьми музикою займаюся четвертий рік. Вчителювати хотів завжди - це була моя мрія. Я впевнений, що урок, перш за все, повинен бути цікавим. Так і нові знання засвоюються краще, і діти будуть займатися з радістю. У музиці існує така модель - «композитор-виконавець-слухач» і в рамках уроку діти взаємодіють всередині цієї системи. Вважаю, що кожна дитина має займатися музикою. З цього приводу люблю вислів Василя Сухомлинського: «Музичне виховання не є вихованням музиканта, музичне виховання - це виховання людини!» У музиканта дуже мало вільного часу. Потрібно і лекції відвідувати, і займатися на інструменті, нескінченні концерти, репетиції, але коли з'являється можливість, я люблю побути трохи на самоті у повній тиші. Люблю зустрічатися з друзями, гуляти, дивитися фільми, читати книги. Мрію, щоб люди вчилися бачити справжню красу в усьому і відокремлювати зерна від плевел».

Людмила Олександрівна Яценко - майстер біології та хімії

Закінчила Національний педагогічний університет ім. Н.П. Драгоманова, а також Інститут природничо-географічної освіти та екології. За фахом - учитель хімії, біології, валеології та екології. Працює з дітьми вже 6 років. Зізнається, що у роботі вчителя її найбільше надихає щирість дітей. "Я пишаюся тим, що можу ділитися знаннями і підтримувати своїх учнів у їхньому прагненні досліджувати світ за допомогою хімії. На своїх уроках я використовую творчі напрямки роботи, спрямовані на розвиток фантазії. Також ми практикуємо проведення хімічних експериментів для наочності. У вільний час я люблю читати новини зі світу хімії, гуляти на свіжому повітрі, кататися на велосипеді. Мрію зробити значний внесок в освіту. А ще дуже хочу, щоб мої учні змінили світ на краще в області хімії".

Олександр Миколайович Савич - майстер географії